piątek, 11 maja 2012

Poród ...w moim wykonaniu

16 kwiecień – wieczór…koło 22 położyłam się bo zaczął mnie boleć brzuch…po jakimś czasie stwierdziłam,że jednak nie zasnę bo ten ból się co chwilę powtarza. Przez sekundę błysnęło mi w głowie „może rodzę” – nie no bez przesady pomyślałam i dalej leżałam… koło godziny 0.00 doszłam do wniosku,że bóle są w miare regularne, ale nie będę panikować bo pewnie przejdzie… o 4 zaczęło mnie już porządnie boleć więc umyłam się, ubrałam i wypiłam herbatkę z rumianku … później zrobiłam się głodna i zjadłam serek,ale już o 6 rano obudziłam TŻ-a i powiedziałam, że jedziemy do szpitala bo zbyt mocno mnie boli.
Na izbie przyjęć Pani mnie ładnie przyjęła – dopełniłam wszelkich formalności i trafiłam na oddział.
Na Sali przedporodowej stwierdzono, że mam już 5 cm rozwarcia  i podłączono mnie pod KTG. Po pół godzinie przyszła położna zmierzyła mi biodra takimi metalowymi szczypcami (dość boleśnie mnie nimi ściskała, a ja i tak już miałam dość), później zapytano mnie czy chcę znieczulenie i z wielką radością i ulgą się zgodziłam na zewnątrzoponowe bo tylko takie miałam do wyboru … ;p
Samo zrobienie znieczulenia nie było bolesne – raczej dziwne takie gmeranie w kręgosłupie.
Po zrobieniu znieczulenia znowu wróciłam na salę przedporodową gdzie postękałam z bólu jeszcze z pół godziny i po tym czasie przyszła położna, która mnie zbadała i stwierdziła, że rozwarcie jest pełne i mogę iść rodzić, a do tego pocieszyła mnie,że nie zdążą mi podać drugiej dawki znieczulenia przed samym porodem więc muszę sobie jakoś radzić…
Na Sali porodowej zepsuła się lampa, a ja miałam się usadowić na fotelu, który wyglądał dość dziwnie, ale z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że przynajmniej był wygodny… Po kilku Mintach przebito mi pęcherz płodowy i poczułam jak wylatuje ze mnie dużo czegoś ciepłego…nie do końca miłe uczucie… dostałam podkład i położna kazała mi chodzić po Sali, żeby dziecko ulokowało się w kanale…ja jednak nie miałam siły i wolałam (mimo wcześniejszych chęci aktywnego porodu i pozycji pionowych) poleżeć na fotelu…jednak zmuszono mnie do stania przy drabince…co przy porodowym bólu nie było dla mnie łatwe…tym bardziej, że nie czułam skurczy partych, a nieznośny ból przez cały czas…
Męczyłam się tak z godzinę w końcu i ja i moje maleństwo nie mieliśmy siły oddychać. Mi zaaplikowano maskę z tlenem, a dziecko zostało wypchnięte przez solidne naciśnięcie na mój brzuch i był to moment najmniej bolesny jednak myślałam, że ciśnienie rozsadzi mi oczy i głowę…samego wyjścia dziecka nie czułam – a jedynie poczułam coś ciepłego ocierającego się o uda i właściwie tyle…
Może zostanę potępiona przez matki polki i inne osobniki, ale kiedy zobaczyłam moje dziecko – całe sine i podduszone nawet nie zastanowiłam się nad tym, że nie płacze… po prostu cieszyłam się, że już mnie nie boli. Dopiero kiedy powiedziano mi, że synek jest podduszony przy zszywaniu zaczęłam płakać i się martwić na szczęście wszystko skończyło się dobrze.
Zostało jeszcze rodzenie łożyska, które wypchnęłam bezboleśnie jednym parciem i zszywanie, którego właściwie nie czułam, ale to chyba dzięki miejscowemu znieczuleniu…czułam tylko lekkie szarpanie przy zakładaniu szwów, ale byłam szczęśliwa,  że nic mnie nie boli…
Na Sali porodowej zostałam z synkiem jeszcze dwie godziny i to co mogę powiedzieć… Od razu po zszyciu czułam się naprawdę dobrze – gdyby nie znieczulenie miejscowe do zszywania pewnie od razu bym wstała bo chyba ze stresu miałam ogromnego Powera.
Po dwóch godzinach w czasie których przystawiałam synka do piersi zostałam przewieziona do Sali dla pacjentek i w ciągu trzeciej godziny pobiegłam pod prysznic się umyć i wcale nie było tak źle.
Owszem chodziłam jak kaczka, leciało ze mnie solidnie, ale nie bolało mnie krocze jakoś specjalnie więc byłam naprawdę zadowolona.
Od razu poszłam też się wysikać i mimo tego co naczytałam się o okresie połogu poszło bez problemów i pieczenia… czyli kolejna miła niespodzianka…z grubszą sprawą, że tak powiem też nie było problemu, a przyznam, że okresu połogu bałam się najbardziej. Już w domu spakowałam do szpitalnej torby Tantum rosa i nadmanganian potasu ;) które bardziej przydały się w domu niż w szpitalu.
Tak wyglądał mój poród … może notka jest chaotyczna, ale jeszcze nie umiem zdystansować się do tego dnia i tak wszystko we mnie siedzi… Jedno co mogę powiedzieć to nie taki poród i połóg straszny jak go malują – naprawdę boli, ale da się przeżyć… jest ciężko, ale można.
Jedno o czym chcę wspomnieć. Ja rodziłam sama bez mojego TŻ i wiecie żałuję bo gdyby nie jedna z pielęgniarek, która trzymała mnie za rękę i przytulała to chyba psychicznie nie dałabym rady więc nawet jeżeli nie możecie rodzić z różnych powodów ze swoim facetem warto mieć ze sobą kogoś na kim możecie polegać … niby zwykłe trzymanie za rękę a dodaje sił i naprawdę pomaga o wiele bardziej niż leki przeciwbólowe.
Druga sprawa – nie powiem Wam, że jeśli zobaczycie swoje dziecko po porodzie zapomnicie od razu o całym bólu (choć może i tak być) u mnie tak nie było… ja po prostu cieszyłam się, że jestem już po i chwilę czasu trwało zanim po prostu dotarło do mnie, że już urodziłam i mam swojego synka po tej stronie brzucha ;)


2 komentarze:

  1. Ja po czterech latach pamiętam ten ból.. ;)

    19 godzin nie spałam..
    Jak ktoś się mnie pyta jaki to jest ból, odpowiadam, że jest tak ogromny, że nawet nie czujesz jak cie na dole nożyczkami nacinają.
    Bez znieczulenia.. Przetrzymali mnie do samego końca, a powinnam mieć cesarke. Normalnie cudem urodziłam, córka była obwinięta pępowiną cała, łącznie z szyją. Mogło się to skończyć różnie, na szczęście skończyło się dobrze. Jedno wiem- nigdy więcej nie wrócę do tego szpitala! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zapomialam o bolu jak mi synka polozyli na brzuchu :) wiec jest roznie

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty