poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Nowość od Colgate dla wrażliwych zębów



Nadwrażliwość zębów charakteryzuje się najczęściej bólem podczas spożywania:
- gorących posiłków i napojów,
- zimnych posiłków i napojów,
- lodów,
W niektórych przypadkach ból wywołują ból potrawy i napoje:
- kwaśne,
- słodkie,
- zimne powietrze.

W moim przypadku najczęściej reagowałam bólem na zimne i bardzo słodkie choć były dni, że i zimne powietrze potrafiło spowodować ból zębów.
Stosowałam przez jakiś czas różnego rodzaju pasty, aż trafiłam na konkurs w którym wygrałam do testowania płyn do płukania Colgate i pastę Sensitive Pro-Relief.
Do produktów tego typu podchodzę raczej sceptycznie bo do tej pory żaden mi nie pomógł, ale do rzeczy.

Płyn Colgate, Sensitive Pro-Relief

Cena: ok. 18,00 zł (w osiedlowej drogerii)

Pojemność: 400 ml

Obietnice producenta: Płyn ma tworzyć powłokę na kanalikach zębinowych (znajdują się tam zakończenia nerwów) i dzięki temu blokować ból.
Przy regularnym stosowaniu płyn:
- buduje długotrwałą barierę ochronną przeciw nadwrażliwości,
- zapewnia skuteczną i trwałą ulgę,

Moja opinia:

Opakowanie: plastikowa butelka

Smak: miętowy charakterystyczny dla past Colgate – ja określam smak jako przyjemny (nie drapie i nie pali w ustach),

Działanie: Po pierwsze plus za to, że produkt nie zawiera alkoholu etylowego (który może nasilać problemy z np. nieświeżym oddechem). Płyn jest znakomitym uzupełnieniem pasty – świetnie odświeża oddech, nie powoduje uczucia palenia w ustach i po użyciu miałam uczucie naprawdę doczyszczonych zębisk ;) Jego konsystencja jest lekko wyczuwalnie gęstsza niż tradycyjnych tego typu płynów (ale to pewnie dlatego, żeby zostawiać tę powłokę na kanalikach). Co do działania. Nie jestem w stanie ocenić jak sprawuje się płyn bez pasty, ale jako jej uzupełnienie sprawdza się świetnie. Moje zęby po kilku pierwszych użyciach rzeczywiście stały się mniej wrażliwe, a przy połowie butelki mogę powiedzieć, że mój problem z nadwrażliwością zębów zdecydowanie się zmniejszył.
Ogólnie. Bardzo dobry płyn do odświeżania jamy ustnej o przyjemnym miętowym smaku, który z pewnością sobie zakupię. Jedynym minusem jest jego cena, ale mam nadzieję, że uda mi się go upolować po cenie promocyjnej.
Ogólna ocena: 5/5

Pasta Colgate. Sensitive Pro-Relief

Cena: 16,90 (osiedlowa drogeria)

Pojemność: 75 ml

Opakowanie: Plastikowa tuba (zabezpieczona plastikową „zatyczką”, którą usuwamy za pomocą zakrętki).

Obietnice producenta: Zamyka kanaliki zębinowe – redukując ból spowodowany nadwrażliwością. Przy regularnym stosowaniu buduje długotrwałą barierę ochronną przeciw nadwrażliwości. Jako substancja czynna została użyta w tej paście Arginina 8%.
Producent zaleca, aby w przypadku gdy ząb jest mocno nadwrażliwy masować go przez 1 minutę pastą.

Moja opinia:

Zapach/smak: delikatnie miętowy – nie szczypie w język, ale też nie utrzymuje się długo.

Konsystencja: typowa dla pasty; Pieni się w normie, nie rozmazuje

Działanie: Zacznę od sposobu, o którym pisze producent, czyli masowaniu przez minutę zęba pastą. Nie myślałam, że to może zadziałać, ale faktycznie działa ;) i to mnie cieszy bo w przypadku gdy ból jest wyjątkowo nieznośny możemy zadziałać od razu. Pasta jest wydajna, w poręcznej tubce i jak na razie łagodzi problem nadwrażliwości zębów. Jest to jedna z lepszych drogeryjnych past jakie używałam i faktycznie działa.
Minusem może być cena bo 16 czy 17 zł za pastę to jednak sporo – jeżeli jednak ma to być jedyna pasta, która w tak szybki sposób działa na problem nadwrażliwości to nawet jak mi się skończy będę ją kupowała.
Minusem dla mnie jest to, że według mnie za krótko po umyciu zębów mamy uczucie świeżości. Zapach mięty szybko znika i jeżeli nie użyjemy po umyciu płynu do płukania jamy ustnej (jakiegokolwiek) to efekt świeżości stracimy w ciągu pół godziny (nawet nic nie jedząc) co mnie osobiście troszkę drażni ponieważ uważam, że pasta powinna dawać większy efekt odświeżenia.
Ogólna ocena produktu:5-/5



Więcej o nadwrażliwości zębów: tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty