sobota, 25 czerwca 2011

Biochemia Urody

Od jakiegoś czasu robię tam stale zakupy i mam kilku swoich ulubieńców.
Tutaj znajduje się link do internetowego sklepu Biochemia Urody

Zawsze przy każdym zamówieniu obowiązkowo muszą być hydrolaty.
Na zdjęciu jest rumiankowy i aloesowy,ale często używam także oczarowego.
Hydrolaty pełnią u mnie funkcję toniku, odświeżającej mgiełki do twarzy latem, płynu do spryskiwania pędzli i gąbeczek (przed nakładaniem nimi podkładu), do rozpuszczania maseczke, peelingu.

Dla tych, którzy nie wiedzą czym jest hydrolat ?
Hydrolat to inaczej woda roślinna, woda kwiatowa lub destylat. Jest to produkt uboczny przy pozyskiwaniu olejków eterycznych w procesie destylacji z parą wodną całych roślin lub ich części.
Właściwości danego hydrolatu zależne są od tego z jakiej rosliny był pozyskiwany olejek eteryczny.
Dla osób, które dopiero będą zgłębiać ten temat garść przydatnych linków:
o hydrolatach na mazidłach
co to są hydrolaty
jak dobrac odpowiedni hydrolat do rodzaju cery
Hydrolaty na biochemii
recenzja przykładowego hydrolatu


Czy hydrolaty dają spektakularny i szybki efekt ?
Wiele jest opinii,że hydrolaty nie robią nic i trudno tutaj spekulować ponieważ każda cera jest inna i reaguje inaczej.
Z mojego doświadczenia i obserwacji mojej skóry wynika,że hydrolaty mają swoje delikatne działanie,ale wiadomo cudów nie zdziałają.
Przykładowo:
hydrolat rumiankowy - przy dłuzszym stosowaniu ładnie łagodzi wszelkie podrażnienia na twarzy i działa kojąco na skórę
hydrolat oczarowy - ładnie pomaga utrzymać nawilżenie skóry
Osobiście jestem zadowolona z działania hydrolatów i cieszę się,że nie szpikuję mojej skóry niepotrzebną ilością chemii jak często zawarta jest w drogeryjnych tonikach.

Teraz coś o olejach i olejkach.

Zacznę może od Olejku myjącego .
Tego typu produkty są bardzo popularne w Azji.
Produkt ten nadaje się do demakijażu, oczyszczania twarzy (wstępnego lub zamiast żelu/pianki do mycia twarzy).
Akurat ten olejek widoczny na zdjęciu składa się z zimnotłoczonego oleju słonecznikowego, który jest bazą, wit. E i emulgatora, dzięki któremu produkt dobrze miesza się z wodą.

Jak działa olejek ?
Ja zwilżam sobie dłonie nalewam trochę olejku (wystarczy naprawdę mała ilość) i rozsmarowuję na twarzy po czym zmywam wodą.

Czy taki olejek dobrze oczyszcza ?
Po pierwszym użyciu kilka miesięcy temu po prostu doszłam do wniosku,że nie miałam jeszcze tak czystej buzi. Olejek naprawdę dobrze rozpuszcza makeup,sebum i wszystkie zanieczyszczenia nie naruszając naturalnego płaszcza skóry. Można nim śmiało oczyszczać okolice oczu ponieważ nawet w przypadku gdy dostanie się do oka (przynajmniej u mnie) nie pojawia się zjawisko pieczenia - tylko jeśli nie przepłuka się dostatecznie oka obraz przez chwile może być zmaglony. Po zmyciu olejku z twarzy wodą nie mam uczucia tłustej czy lepkiej skóry. Jedyne uczucie jakie towarzyszy to oczyszczona i miękka w dotyku skóra.

Przy jakiej cerze można stosować olejek ?
Według mnie olejek sprawdzi się przy każdego typu cerze.
Ja mam obecnie cerę tłustą,a olejek stosuję codziennie do mycia twarzy i nie zwiększył on mojego błyszczenia skóry. Za to pozbyłam się suchych skórek w okolicy skrzydełek nosa i kącików oczu.
Często zimą moja skóra z tłustej zmieniała się w suchą w tym roku odkąd używam olejku nie miałam takiego problemu.
Olejki myjące sprawdzają sie przy wszystkich typach cery (normalna,sucha,mieszana,wrażliwa,tłusta). Będzie to dobry produkt dla osób, które stosują kurację kwasami lub po kuracji kwasami.
Szybko i dobrze zadziała także na skórę odwodnioną.

Nie będę więcej się rozpisywała na temat tego olejku.
Pod spodem zostawię Wam linki:

kilka słów o olejowaniu na blogu azjatyckiego cukru
olejki myjące na BU
wizażowe forum o produkcie ze strony ZSK
forum o olejku z biochemii

Teraz coś o Ekologicznym olejku tamanu (mała biała buteleczka).Ja mam tą większą 50 ml wersję (na stronie jest też mniejsza wersja 15 ml).
Olejek ma żółtawy kolor i pachnie bardzo intensywnie. Spotkałam się z określeniami, że pachnie jak maggi, a mój facet mówi,że to pachnie kasztanem ;p (cokolwiek ma to znaczyć).
Dodaję go (1-2 kropelki) do kremu na dzień, stosuję na dekolt i szyję (na noc), czasem do maseczek.
Olej ten ma właściwości gojące,przeciwgrzybicze,antybakteryjne i jeszcze inne o których możecie przeczytać tutaj
Różne są opinie na temat tego oleju,ale w moim przypadku okazał się pomocny.
Przyspiesza gojenie się krostek,zadrapań (którymi raczy mnie mój kot), łagodzi zaczerwienienia na twarzy, pomaga w regulacji wydzielania łoju (co jest dla mnie dużym zaskoczeniem), łagodzi objawy ŁZS, po depilacji (łagodzi podrażnienia i zapobiega powstawaniu zapalenia mieszków włosowych więc osoby z taką skłonnością powinny się ucieszyć).

Linki:
wizazowe forum o tamanu
recenzje w KWC oleju tamanu

I mój kolejny olejowy ulubieniec olej monoi
Dostępny w poj. 50 ml. Olej składa się z kwiatów gardenii thaitańskiej i oleju kokosowego. Ma specyficzny zapach (mieszanka naturalnego olejku kokosowego z kwiatami gardenii thaitańskiej) zapach jest bardzo delikatny i jak dla mnie przyjemny,ale nie utrzymuje się długo.
Olejek dostałam w paczce w takim ciemnym słoiczku (olejek w stanie ciekłym), wstawiłam go do lodówki i teraz jest to taka biała twara masa która stoi na półce w łazience. Ja osobiście wolę jak ten olejek jest w stanie stałym nie ciekłym (wtedy jakoś wystarcza mi na dłużej).
Olej dobrze nawilża i wygładza skórę, przy regularnym stosowaniu jest taka miękka i elastyczna.
Stosuję go jako balsam do ciała, do rąk i ust (świetnie nawilża) i jako odżywkę do włosów.
Często też nakładam olejek na końcówki włosów i od jakiegoś czasu zauważyłam,że moje włosy wyglądają o niebo lepiej ;)



Linki;
opinie o oleju na wizażowym KWC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty